1.25.2015

5 saker-listan

Tack för alla kommentarer i inlägget nedan, ska lätt görat igen! Här kommer en lista, ursprungligen från Elsa.

5 saker jag brukar säga
– Men aaah
– Oh my god
– Allvarligt? Nej men på riktigt?
– ASSÅ JAG DÖR
– Yees

5 saker jag brukar tänka
– Snälla låt detta hända
– Kändisar bajsar också, alla lever runtomkring mig, nu liksom sitter en bästis på andra sidan jorden och gör något och HARRY STYLES andas just nu någonstans?!
– Åhhh guuu hur kan man ens vara såhär ledsen/arg?
– IIHHH vad ska jag göra av all lycka haha shit tänk om jag imploderar på riktigt
– Vad ska jag göra sen och sen och efter det och sen

*tänker* *drömmer*

5 saker jag brukar drömma om
– Höjder, typ att jag flyger/faller
– Killar
– Jätteinvecklade drömmar där en massa saker/personer i mitt liv knyts samman
– Nervösa saker, att jag skämmer ut mig etc
– Jobbet, drömmer om det nästan varje natt haha

5 saker väldigt få personer vet om mig
– Jag rökte inte förrän jag hade fyllt 18 (SKITDUMT att börja sen)
– Jag är en ENFP (gör testet själv, det är megakul!)
– Jag älskar vatten men det måste vara svinkallt, därför har jag alltid en flaska i kylen redo
– När jag gick i högstadiet tvättade jag händerna cirka 2 gånger i timman och hade med mig egen tvål till skolan
– Jag har varit hästtjej, när jag gick i fyran typ hade jag en foderhäst som jag tog hand om 4 dagar i veckan

5 saker jag älskar att göra
– Äta middag med min familj (när vi har mysiga och roliga samtal länge)
– Hångla
– Piffa med kompisar, dricka vin, låna varandras kläder, peppa kvällen
– Hoppa i havet, sen kliva upp och lägga sig å torka i solen med en bra bok mmmm
– Ligga i sängen länge och dricka kaffe å ba NJUTA
(JÄVLAR vill fortsätta på denna i en evighet)

5 saker som jag vill ska hända innan året tar slut
– Resa med Christoffer
– Att jag "tar tag i" teatern
– Bli lite mer klar med vad jag vill göra... i livet...
– Att jag gör högskoleprovet igen och får bättre resultat!
– Festival med Mary

ps. medveten om att jag har bindi på bilden till höger, vill bara poängtera att den är cirka 2 år gammal och då visste jag inte ens vad cultural appropiation innebar, skulle inte använda det idag.

5 saker jag beställer utomlands
– Ehh, drinkar? För att det nästan alltid är billigare än i Sverige
– Kaffe (Cappuccino oftast, svart kaffe är inte lika gott)
– Glass, om jag inte är på alpresa dvs
– Najsiga frukostar
– Pasta/pizza (i Italien)

5 saker jag saknar i min garderob
– SKOR
– En tunn lång svart kappa
– Strumpbyxor som inte går sönder efter en användning
– Fina tröjor
– Koftor å sånt

5 saker som doftar underbart
– När man öppnar ett paket kaffe
– Min kille
– Nytvättat hår
– Grön såpa
– Våren, när syrenen börjar blomma <3

5 saker jag vill bli bättre på
– Göra saker på en gång
– Reglera känslor
– Ta mig tid till att läsa och skriva
– Mitt jobb!
– Laga mat

5 saker jag skrattar åt
– Murre och jag när vi ligger i sängen på kvällarna och det ballar ur
– Pinsamma och stela vardagssituationer
– Youtubeklipp som dessa: Albin 8 årPenguin falls downRickard Sjöberg brister ut i skratt
– Mina kompisar
– Skrattar allmänt rätt mkt när jag är glad, "glädjen bubblar ur en" - citat Ellen


5 saker som gör mig till mig
– Mina intensiva känslor
– ...och hur snabbt de svänger
– Ljudeffekterna och kroppsspråket (ofta när jag ska förklara/berätta saker)
– Min nyfikenhet och envishet
– Hur fort jag känner att jag VERKLIGEN älskar saker eller personer

4 kommentarer:

  1. Åhåhå har också skrivit denna lista, typ den enda jag känt är precis lika kul att läsa andras som att skriva typ!!

    PS. När det ballar ut med dig och Murre i sängen.. Är det hans ballar som ballar? *sjuk med astorr humor*

    SvaraRadera
  2. kan inte du skriva ett inlägg om hur/var/när du håller på med teater! skulle vara så kul att höra! <3

    SvaraRadera
  3. "Kändisar bajsar också, alla lever runtomkring mig, nu liksom sitter en bästis på andra sidan jorden och gör något och HARRY STYLES andas just nu någonstans?!"
    nämen shitt!! tänk att tänka så. hjälp ja. tänk att du också sitter och gör något nu, medan jag sitter här och skriver. ja tänk att alla människor liksom finns hela tiden och inte bara när man ser dem??

    SvaraRadera
  4. HEJ MY!!!!!!!! vi är två härlia malmötjejer på 19 vårar som har en viktigt fråga. Hur i jävelens lyckades du redigera din video?!??! antar att du gjorde d i imovie å vi fattar 0!!! får inte ens in videoklipps in i programmet :((((((( pls help! mvh botellonz

    SvaraRadera