1.10.2015

Långa morgnar och restaurangbesök.

Hej! Hoppas ni haft mysig jul/nyår. Nu kommer ett inlägg som jag tänkt publicera för längesen men självklart glömt bort. Ehe. Så här nedan följer långt inlägg med fula bilder från Åre!! :-)

Så himla underbart att vakna upp utvilad varje morgon, med påsatt kaffe och mysiga mamma som läser tidningen/kollar nyhetsmorgon/sitter vid datorn.

Första riktiga kvällen drack vi bubbel å kollade på SVTs Blå ögon (Har någon av er sett? hm alltså "viktig" serie, rätt i tiden å så men är skeptisk. OCH sjukt dåliga skådespelarinsatser från en del...stör ihjäl mig. Jaja ändå spännande)

Mysigt att kolla serier med mamma i alla fall<3

Här är jag nyvaken på morgonen och försöker fånga en selfie med snön utanför fönstret. Gick, som ni ser, inte jättebra

Sen tog jag å mamsen på oss skidutrustning och gled ut i backen

Jag ÄLSKAR att åka skidor. Blir så genuint glad av det, liksom fylls med positiv energi. Naturen, friska luften, farten, friheten mmmm

På kvällen hade farmor farfar kusin Emma och hennes föräldrar kommit fram (YEY!) och 18:30 hade vi bokat bord på Fjällpuben. Här ovan Marie och mamma.

Jag åt fjällröding med pressad potatis. Ser kanske inte så smakligt ut men guuu vad gott det var.

Till efterrätt blev det bajs (nä gud jag e så töntig. Men det ser ju 4real ut som små bajskluttar??) Jaja det var CHOKLADMOUSSE med grädde maränger och körsbär. Svingott

Dagen efter var det julafton! Tjoho! Här är min gulliga finisbror Ossian.

Låg i soffan lite med den här puddingen bakom benen<33333

Vid tvåtiden gick vi till läggan där släkten var. "Hallå mamma titta råååå"

Gullekussen Emma

Och älskade broderrrrr

Hehehehee här är jag i julaftonsutstyrsel: sammetströja kortkort rödkjol i äkta julanda plus UGGS (fulaste men ändå typ guds gåva i skoform, älskar dessa)

Varit på snöiga hundpromenader med lille mesen som måste ha jacka och lyftas upp med jämna mellanrum för att värma tassarna <3

En dag var jag svindeppig och då gick jag ut för å andas. Till Åres bibliotek? Gick till barnavdelningen för att bli glad å problemfri men så:

??????? MEN nu i skrivande stund så diskuterar jag med Johanna och Ellen som är bredvid mig och de misstänker att det kanske i fortsättningen av boken kommer något "men sen inser jag att jag inte behöver vara så". Men jag tror typ inte det. Jaja.

Sen vare pifftime och vandra med dunjackor i snön till....

Vinbaren. Mycket tjusig liten restaurang vid Åre torg. Här ovan är farfis och min farbror Staffan.

Snygg vägg och bästa Marie

Pappas löjrom

Vi beställde in smårätter. Jag åt friterad fetaostrulle och typ lyxig fiskbulle SÅ JÄVLA GOD

Och wine såklart, obligatoriskt på vinbaren

Tryffel till efterrätt

En otroligt ful bild på halva gänget

Och en fin bild på älskade pappa och farmor <3

Sen gick jag och Emma för öl och massa massa prat på Dahlbloms. Vi insåg att bordsgrannarna måste hört om cirka allt i våra liv haha, vi gick verkligen igenom allt från relationer till föräldrar till killar till diagnoser psykologbesök osv osv. Det är något extra fint att prata viktiga saker och nära saker med en släkting, man har liksom följt varandra genom hela livet och känner varandras bakgrund på ett annat sätt. Fin kväll i alla fall!

Nu ska jag äta hummusmacka med Ellen och Johanna. Återkommer mycket snart med fler fula mobilbilder, tankar å vardagshändelser men då får ni fan ta å kommentera lite mer! PUSS!!!

3 kommentarer:

  1. Alltså Myyyy... Nu började jag ju sakna dig..... :(((((

    SvaraRadera
  2. Åh, eran hund ser ut precis som vår! Vad är det för ras/raser? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en blandras! 75% toypudel och 25% papillon! :-))

      Radera