12.08.2014

Jönköping & Stockholm på 96 timmar

Hej och förlåt för icke-existenzen. I alla fall:

En fredag efter jobbet cyklade jag hem på ett julpyntat lilla fiskaregatan.

Sen åkte jag och Murre till Jönköping och hans föräldrar för att sova ut, få lagad mat serverad och bara mysa en hel helg.


Christoffers mamma är jordens underbaraste människa och på morgnarna hade hon dukat upp frukost till oss på deras runda träbord. (Ja, hon bakade både cheesecake & scones till oss.......)

Vi tog det väldigt lugnt hela helgen, gick på stan, fikade osv. Men på lördagskvällen hade vi planerat att gå förbi förbi Bongo Bar (Murres hak hela sena tonåren ni vet). Så vi gled först in på en sunkbar för att "förlora pengar på Black jack, så startar alla kvällar i Jönköping" (citat: Christoffer) men istället vann hann 200 kronor rakt av som vi spenderade på varsin Appletini på Bongo. Mys.

På söndag tog vi bilen tillbaka med stopp på mitt enda önskemål: McDrive. (Hade ej gjort det på cirka hundra år iom äter ej kött/bilar sällan längre). Köpte pommes å glass och var lycklig som ett barn på julafton

Jag köpte ett ord-halsband på Ur & Penn för 49 kr och i brist på idéer gjorde jag det otroligt mogna valet att skriva DICKEN. Jättebra skällsord. Gömde det under min tröja på måndagsmorgon och tog fram för mina närmsta kollegor när kunder var otrevliga, hehe

Men sen var det fredag helt plötsligt (LÄSKIGT VAD FORT DENNA HÖST DETTA LIV GÅR) och jag skrev FREDAG istället. PEPPIGT!!!


Helgen: Bilade till Stockholm på fredag kväll, tog in på hotell, åt julbord & kollade på ORUP på Hamburger Börs, drack öl på Sturehof (lol) och luktade på goa grejer på Lush. Allt detta med Christoffers underbara familj<3 (inklusive han själv då) SAMT hann krama om min egna underbara familj

Gick även förbi mormor och morfar med en julblomma och diskuterade intressanta saker.

Och åt den genialiska sushirullen.

Två lyxiga och mycket bra helger i rad men min finiskille å hans finisfamilj. Nu längtar jag till vår och vänner (även om pojkvänsmys är livet)

4 kommentarer:

  1. Nyårslöfte 2015 blogga mer?

    SvaraRadera
  2. Hej My! Jag har blivit antagen till LU till våren men känner ingen som bo där- har du något tips på hur man kan få tag på boende och andra tips kring lund(nationer/barer/fik/uteställen)- om inte så kanske man kan få dricka en kaffe med ig nån dag? :)

    SvaraRadera
  3. ååh alltså Bongo Bar. flyttade ner till Lund nu i slutet av augusti (nu och nu.. känns som att det precis hände!) från Jkpg, och har än så länge inte hittat något place som kan mäta sig med Bongo. miss that place like crazy

    SvaraRadera