11.25.2014

Rosa paraplyer och misslyckade bananpannkakor

Heeejj! Nu är det väl ändå dags att blogga! Har ~massa~ att visa (känns det som). Här är i alla fall ett inlägg jag gjorde för cirka 200 dagar sen men glömt publicera:

En kväll lagade jag och M detta: kikärtsnuggets! Jag mixade en smet av typ kikärtor, olivolja, sambal oelek, spiskummin, salt peppar, ägg. Sen rullade vi det till bollar och stekte i sesamfrön tills ytan blev fin. Äts förslagsvis med rivna morötter, turkisk yoghurt och mango chutney (<3). Mycket gott

När vi hade sista Sherlock-avsnittet (finns på netflix seriöst SEEE) kvar kollade vi på det och åt med glass å varma bär

För typ två veckor (edit:4) sen gjorde vi högskoleprovet. Åt lunch på Hummus Bar (ligger precis vid centralen och en lurre med hummus/pitabröd osv kostar 60 kr!).

Murres föräldrar var här samma helg och vi var bla i Emporia där vi åt lunch på vapiano. Jaajaaa allt jag lägger upp är matbilder ok

En frukostkille <3

Det har varit så himla fint i Lund på senaste tiden. Vips en dag så var det rosa paraplyer ÖVERALLT (ovanför ens huvud, i skyltfönster, på caféer). Vi spekulerade ett tag kring orsaken och tänkte först på rosa bandet men kom fram till sen att det var pga någon festival av något slag. Helt sjukt fint i alla fall, önskar det alltid vore så

<3

Murre skulle plugga en eftermiddag och jag följde med

Drack kaffe å så

En torsdag var jag och Nate på Mejeriet på P3älskar. Det var sååå najs. Drack 1 öl och lyssnade på bra artister, träffade folk och mmm. Men sen blev klockan för mycket för mig (working girl) så gick hem med falafelstopp

Fredag på jobbet. Här är två finiskoooollegor: Jenkan och Hanna

Hehe såhär ser vår tavla ut varje fredag (ja det är jag som pyntat)

En söndag gjorde vi brunch

Jag gjorde bananpannkakor. HAHA alltså. Alla bloggare som ba tar asfina bilder på perfekta, så kommer jag med min scrambled pancakes-hög och trasiga tallrik (tappade ett saltkar på så den gick sönder......jag har blivit SÅ jävla klumpig? (Eller har jag alltid varit det men förnekat det?)

På kvällen var vi (jag och bf) på Dag Hammarskölds (det vill säga gatan där Erik Haggan David bor) och blev bjudna på middag och spelade RISK i många timmar. Självklart tog jag inga bilder utan bara selfie på väg hem, på hans pakethållare. Jaja. Var glad i alla fall.

Puss!

2 kommentarer:

  1. Åååh mysigt med blogginlägg!
    Nuggetsen ser sååå goda ut. Måste prova. Och pluggbilderna på dig i hatten <3 <3 <3 cuteness overload.
    miss u

    ps varför kommenterar du aldrig min blogg? vet att du läser!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. My du passar så bra i hatt! Jag brukar inte gilla hattar så mycket men du bär verkligen upp det :)

    SvaraRadera