5.04.2014

Lundlife (innan Åre+Stockholm)

Heeeej!!! Bloggade igår och är åter här igen. NICE VA? Ok nu tänkte jag att vi *äntligen* kunde ta en titt på allt jag hade för mig innan jag åkte på min 2 veckors tripp. Vet inte hur kul ni tycker det är med iphonebilder från vardagslivet jag lever men det är väl ungefär det jag har att erbjuda. Ok då kör vi:
Hängde med min sambo Lisa som langade quotes som:

"Det känns inte riktigt ok att dricka rödvin i mjukisbyxor"

"Om jag vore ett djur skulle jag vara en säl - det finns inget jag gillar bättre än att ligga ner å va jättevarm" <3

Jag Angie och Lisa gjorde spenat- och fetaostpaj en kväll.

Och sen hängde vi i sängen framför 9gag (jag har blivit en 9gag-brud!!! ok inte riktigt men uppskattar det iaf) och snapchat.

Jag var och handlade på Libanesen en dag och det resulterade i massa goda måltider i två veckors tid:



Typ som stekt tofu+champinjoner+rödlök+zuccini, egengjord hummus och körsbärstomater

Och blomkålspuré med stekt potatis, ägg och massa citron

Hade ju ingen dator så jag kollade på typ 1 säsong av gossip girl. Bland annat med ett glas rödvin innan utgång

Och när jag åt frukost en morgon

Avokado, äggröra, juice och bröd med hummus. En perfekt frukost (plus kaffe)

Vi köade för att köpa kvalborgsbiljetter

1. Försök till pepp. 2. Verklig känsla

Pluggade med Ellen och hon köpte majblommor av gulliga barn

Hade en kulkulkul kväll med mina lovers

Tog denna insta-bilden med caption "SINGEL ÄGER" och tyckte jag var väldigt rolig


Min älskade finaste Fanny kom ju på besök vilket var helt magiskt.


Vi åt lyxfrukostar varje morgon lyssnandes till Oscar Zia/One Direction/Justin Bieber

En dag köpte vi sushi som vi åt framför Domkyrkan

Och njöt av fint väder + systemetljummen öl

<3

Vi var utklädda till college-kids

Och kollade på Scooby Doo i sängen dagen efter

En kväll jobbade vi och det fanns en skylt GJORD för mig och Fanny


Jajamen

Efter jobb kommer sexa (efterfest). Så himla himla kul. Vi hade shotrace KPXV (Kajplats 15) och jag och Fanny dansade till massa gymnasienostaligska låtar.

En annan kväll åkte vi till Malmö och drack finöl på hipp bar bland hippa människor


Efteråt gick vi på fest i den mest magiska lägenheten EVER. Högt i tak, kakelugn i varje rum, cyklar på väggarna, glitter överallt, coola människor osv osv

Och så hade jag och min finaste ett euforirus som inte var av denna värld. Fyfan vad jag älskar henne.

När hon åkte hem pluggade jag och sånt tråkigt men en kväll var det karnevalsfest med tema superhjälte.

Jag var någon oklar blandning

Vi hade förfest hemma hos CJ i hans sjuka lägenhet

Cissi och Sanne

<3 Love em

Jag tog SÅ många selfies hela kvällen och varje gång låten #SELFIE gick på skrek jag "Miiiiin lååååt" hahah

Aaah...

En dag klädde vi ut oss till påskkärringar

För att vi skulle sälja karnevalstidningen i Malmö

Vårt CAMP i Folkets park

Tog en paus och blev bjuden på lunch av farmor och farfar <3

Vegetarisk hamburgare

Tröttisar

Var mycket glad någon dag

En söndagskväll gick jag till Lunds nations penthouse för att laga middag

Bakade bröd och skar upp dill + citron

= fisksoppa med saffran och nybakt bröd. DOG vad gott det var

Och bästa av allt, fick med mig ett helt bröd plus massa soppa hem

Sista dagen innan jag skulle till Åre åt jag lunch på GBGN med Karl och Cissi

Och så ville vi hänga lite mer så vi drack vin på min balkong i kvällssolen. Fint avslut på fin Lundperiod.

2 kommentarer:

  1. alltså my jag älskar dina random inlägg med tusen saker allt ihopblandat, jag älskar dina matbilder och dina snapchats och mest av allt dina selfies. åååååh, underbara my.

    SvaraRadera
  2. Alltså GUUUU vad Lisa ser ut som Kirsten Dunst på första bilden? Jäkla söööt

    SvaraRadera