4.24.2014

Frågestund!!!!11

Här sitter jag med en lagad dator! Tjoho! Så ska vi kanske inte prata om att 10 000 bilder, en hel hög med texter och annat minnesvärt fint bara poff försvann. Hehe nä ska ej älta det för får hugg i mitt sentimentala hjärta - har liksom svårt att kasta kvitton från speciella tillfällen? En pinsam grej är att jag insett att jag glömt bort att svara på en massa frågor från förra frågestunden (typ i december?) så vi kör en ny nu va så lovar jag att svara på tåget hem på söndag! Blir fint tågnöje! Har fått en del frågor om Lund/studentlivet så kör på igen om ni undrar något så ska jag försöka sammanställa, kanske ett helt inlägg om bara det? Eller om ni undrar något annat, gillar ju uppmärksamhet så fråga fråga på :-))))))
DSC_6782
Och för att fylla ut lägger jag in en cute pic som bästis tog på mig häromdagen. Jag är i Stockholm ja och älskar livet. Men OK ---> Medan jag funderar ut vilket nästa inlägg ska bli (har beslutsångest pga bilder från olika städer att visa) så fråååågaaaa pååååååååå. Mata min hybris och langa MASSA frågor ok hehe

Puss å kram

22 kommentarer:

  1. varför är du med i just göteborgs (eller är det lunds) nation? hört att dom och malmös är dom stekigaste typ, haha

    SvaraRadera
  2. Du äter ju inte kött, men varför käkar du då fisk?

    SvaraRadera
  3. Hej My! Först så vill jag verkligen säga att din blogg är in sådan härlig grej för att du är ärlig och visar så många sidor, du känns som en cybervän haha! men, jag har nu sökt lund och har halvt panik över att lämna min hemstad i typ tre år: hur har du hanterat att lämna Sthlm? Ska du plugga i lund till hösten? och är det värt att plugga i lund? hehe är så himla nervös redan nu!!

    SvaraRadera
  4. Nu när du pluggar i Lund, läser du bara enskilda kurser eller ett helt program? Alltså en 3-årig utbildning exempelvis eller läser du bara 1 kurs på ex 15p?
    Var det svårt att lära känna nytt folk?
    Var det svårt att få tag på lägenhet?

    SvaraRadera
  5. Men vad gör du när man vill gå sönder av saknad efter närhet och står utan pojkvän? blev dumpad förra veckan av killen jag är så otroligt kär i, och ser honom med en annan, vill explodera. har du några tips?

    SvaraRadera
  6. Vilka anledningar ligger bakom att du inte äter kött?
    Tips på vegetariska rätter?
    Vilka är de mysigaste kaféerna du varit på?
    Vad kan man hitta på med kompisar som inte kostar en massa pengar?
    Dina bästa bok- och filmtips?

    Kram!

    SvaraRadera
  7. har du fortfarande tvångstankar eller har det blivit bättre? och kbt som du skrev lite om förut, hjälpte det dig? förstår om det kanske vill hålla det lite privat..

    SvaraRadera
  8. hur slutar en röka????? mitt beroende alltså. haha sjukt random fråga sorry vet inte ens om du röker men ja vill iallafall sluta!

    SvaraRadera
  9. vad hände egentligen mellan dig och elias?
    vad har du för syn på droger? är du drogromantiker eller är det okej med "bara" alkohol tex
    hur har din och floras relation ändrats sen du flyttade till lund

    SvaraRadera
  10. vill du arbeta med teater i framtiden?

    SvaraRadera
  11. vilka länder har du bajsat i?
    vad ska du rösta på?
    berätta din roligaste vits.
    jag ska ha fest snart! vad ska jag göra för att den ska bli succé?
    ge mig ett enkelt (jättejätteenkelt) och billigt recept på vegetastisk studentmat som inte innehåller spagetti......(dödsless på spagetti)!
    om du skulle bli tvungen att tatuera in en text just precis nu, vad och vart?
    ditt bästa citat!
    är du feminist?

    SvaraRadera
  12. hur transparent är du i bloggen?
    förskönar du ditt liv genom att bara visa en viss sida av dig själv? att framstå som skön, unik och cool typ.
    vad skriver du absolut inte om?

    SvaraRadera
  13. Saknar du Elias?
    Håller ni kontakten?
    Har du dejtat andra sedan dess?

    SvaraRadera
  14. tröttnar man på lund efter typ ett år eller står man ut med att plugga där i fem år, tror du? är det roligt megaösigt skitkul på nationerna eller är det typ kul första andra tredje gången sen ba.........? du verkar vara en såååå kul fin bra person och om jag eventuellt flyttar till lund i höst hade det varit så kul att typ fika/dricka öl/carpa någon gång!!! HUGS

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan hjälpa att svara på denna! Jag har ca bott i Lund i hela mitt liv förutom några år utomlands efter gymnasiet och så. Och sure man tröttnar på studentlivet efter tag, eller dom flest antar jag. Jag gick ut på nation intensivt kanske i två år (var av ett var på gymnasiet hehe) efter det tröttnade jag och gick mer ut i Malmö ist. Det finns mkt mer till Lund är bara "studentlivet" jag bor här och lever absolut inget studentliv längre typ (har skitkul ändå). Mitt tips: flytta! du kommer ha galet kul på nationer, baler och karnevaler. Om det är trist kan du ju bara flytta,om utbildningen finns på annan ort dvs! Lycka till!

      Radera
  15. kan du ej typ ha en bloggträff i lund i höst?? hade varit så fett!
    hur fick du tag på lägenhet? känns så svårt!
    + vad gör en när en saknar livet hemma? är det ändå värt att flytta och plugga?

    SvaraRadera
  16. vad ska du rösta i båda valen?
    vad menade du i inlägget efter detta om att en del av dig våndas inför lundabubblan?
    är du vegetarian eller vegan? varför, varför inte?
    hur har du råd att göra så mycket saker hela tiden, jobbar du vid sidan av studierna?

    SvaraRadera
  17. Hur tror du att dina kompisar uppfattar dig? Vilken roll har du i din umgängeskrets?

    SvaraRadera
  18. Har du någon mode-/klädförebild?
    Hur är det att bo med Lisa?
    Vad saknar du med gymnasiet?
    Har du några planer till hösten?
    Tips till den som är rädd för att snart lämna skolan och stå face to face med verkligheten?
    Bästa flirtipset? Till någon du känner och till någon du inte känner.

    Älskar din blogg, alltså på riktigt. Min favorit av alla jag läser.

    SvaraRadera
  19. vad har du för relation till alla andra stora stockholmsbloggare? som lovisa ranta, hanna bergström, m.m som är i samma ålder, känner ni varandra? bekanta? osv

    hur är det att umgås med människor som är så välkända som tex flora och fanny? är det jobbigt ibland eller bara kul? hur är dom som personer utanför bloggarna, ser en någon skillnad?

    hur är det att bo i lund och att din blogg börjar bli väldigt stor, är det många som känner igen dig och som vill prata med dig just pga din blogg? vad tycker du om sånt?

    vad har du för tankar kring eu-valet?

    SvaraRadera
  20. Vem är din coolaste kompis, är det Karl?

    Har hört att du kräks när du hör ordet köttfärs, stämmer det?

    Är du en sån där hippie man hört talas om på nyheterna?

    Vad tycker du om Ulf Lundell?

    Är du kär i någon?

    Vem är omognast i din umgängeskrets(förutom du!!!!!111)

    Har du någonsin smurfat smurf?

    Kommentarer på Berlusconis senaste uttalande!??!

    Vad tycker du om bukspottskörteln?

    Är du bortskämd? Har hört att du har varit i många länder???

    SvaraRadera
  21. Vad är dina tankar kring Cultural appropriation? Kommer ihåg att du skrev något om det för länge sedan.

    SvaraRadera