4.18.2014

Åre pt. 1

Hej! Titta så snabbt jag återvände :-) Jag har nu fått låna pappsens dator och tänkte visa er mitt första megafina dygn i Åre.


Anlände igår eftermiddag och var sååå glad att träffa min familj igen. Här är min 14åriga lillebror som vunnit massa snickers på någon jibbar-tävling. Ogillar snickers :-( Men gillar Ossi :-) 

18.00 mötte vi familjekompisar på den italienska restaurangen Grappa 

Åt pizza. Med ost. Så sjukt mycket ost. Alltså ok jag älskar ju ost men detta var...så...ostigt...(och jättegott ja)

Smet iväg på toan när det började rycka i selfie-tarmen........

Sen gick jag hem å SOV.

Idag har vi såklart åkt skidor!

Vi kom ut rätt sent i backen och mamma+jag tog fikapaus vid Ullådalen i solen, sååååå nice alltså orkar ej.

Sen kom pappa och vi åkte fortfort från skutan och jag fick SÅN mjölksyra i benen och solen ba gassade och jag älskade livet sååååå mycket

Fast innan vi åkte ner ville pappa ta selfie :-)

*Äpplet faller inte långt från trädet* (hehe lol) ÅH puss på pappa för att han föreslår selfie <3

...Ascool person jag såg i backen jag... undrar vart hen har köpt sin jacka...?? Nej men ok jag har lite komplex för min skidoutfit för jag känner inte att den matchar mina skidfärdigheter. I och för sig värre om jag hade haft assnabba byxor+hipp liten jacka+svindyra glajjor och sen varit jättekass på skidor? (Haha okej nu framställer jag mig själv som grym. Inte sant.) Släpper detta nu för kan ej förklara utan att låta som en tönt. Bra.

Ett gäng hade byggt höjdhopp i backen med slalompinnar och vi stannade ett bra tag för att oooh:a högt till alla wild n crazy personer som voltade och hade sig

KOLLA BA!!!! Åre(t)s bild?! He.....  

Var SÅ trött i benen när vi åkte sista åket ner men lyckorusade hela vägen in i bilen = obligatorisk bild på rödkinder och lyckli blick

Vi kom hem och dukade upp chirre/hällde upp bubbel då vi skulle ha afterski på vår lille terass. Drömmigt!! Men sen fick vi flytta in för det blev lite för kallt.

Nu vet jag inte hur jag ska få in det här snyggt så jag ba kör - jag ger er min lillebror:

När

Blev

Du

 Stor?????
Ok kanske inte jättekul för er men detta är stooort för mig? Se min lilla goseplutt växa till minihunk? 

~End of instick back to story:~

Badade bastu :-)

Åt middag :-D 

Älskade att vara i mina föräldrars sällskap :'D

Om något halvt dygn eller så skriker vi säkert på varandra men just nu är jag rakt igenom dunderglad och fylld av looooove! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar