9.24.2012

Kalamata.

Hej från Kalamata, Grekland! Hoppas ni mår bra. Det gör verkligen jag:

UTEDUSCH
*Hänger vid poolen, slänger lite med håret* (hehe)
Idag har vi vindsurfat! Det var SÅ. HIMLA. KUL! Väldigt lagom med vågor & vind för en nybörjare. På slutet blev jag verkligen KOMPIS med vinden, seglet och brädan. Sjukt nice.
Vattnet är så himla klart.
Japan-päron. En frukt jag äter typ 4 gånger om dagen. SÅ god! Jag gillar egentligen inte päron (typisk grej jag inte gillar för att jag tidigt bestämt mig för att inte gilla det) men japan-päron är rundare och har hårdare skal samt krispigare (<3) fruktkött. 


Hotellobbyn. Vi bor på en resort helt öde i en fantastisk natur, nära staden Kalamata. Mina förväntningar var en grekisk hamnby med vita putsade fasader & fiskebåtar. Detta matchade inte riktigt mina illusioner; det här är en lång paradisstrand och stora moderna byggnader (vita i och för sig).
<3gullig
Idag tog vi taxi in till byn och en stor marknad! 
Drack isté och frappuccino för att inte smälta i värmen.

Det var mest strunt på marknaden, men detta köpte jag i alla fall: En liten vattenpipa (INREDNINGSDETALJ hehe), 3 nagellack, fulgulligt iphoneskal och en jäääääättefin handgjord ring i mässing. En g-klav!

Nu ska jag läsa och sen sova för jag ska upp om 8 timmar och fysträna :) Detta är underbart, precis som väntat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar