4.09.2012

San Remo.

Nu befinner jag mig (äntligen? tyvärr?) i mitt älskade Italien. Jag går i ide här, fast i sommar-ide. Bara äter glass ungefär. Vet inte om jag är lycklig eller ledsen. Försöker att inte känna efter så mycket. De resterande dagarna tänkte jag i alla fall spendera med massa studerande, läsande, glass-ätande och förhoppningsvis lite, lite sol. Hittills har det mest varit grått. 

När vi anlände till Nice flygplats vid tre-tiden var det varmt och soligt och jag fylldes av världens lyckorus av att vara framme i mitt andra hem (nästan). 

Eftersom att det var annandag påsk vilket är en viktig dag för fransmännen och italienarna var typ alla affärer stänga, till och med mataffärerna. Det tar vanligtvis cirka 40 minuter från Nice till vårt hus men på grund av datumet och inköpen vi behövde göra så kom vi inte fram till huset förrän klockan sju. 


Åh så härligt det var att komma till huset.

Vårt underbara lilla casa. <3

Pappa och bästa finaste olivträdet.




Idag har vi spelat tennis och ätit glass. Som vanligt här då.

1 kommentar:

  1. Åh vad gosigt!! Njut nu av alla dofter och så, du har det SUPER där, det vet jag!

    Saknar dig redan förövrigt. Alltså verkligen saknar. Jag har inte fått svar på mailet ang. lördag, men vi får se!

    Puss älskling.

    SvaraRadera