10.17.2012

ett vilddjur i mitt bröst



Dunk, dunk, dunk

874 dagars dunkande.
Elias, Elias, Elias


Vi står på min gata, det har börjat bli kallt nu. Jag gråter för att det brottas i min hjärna. Du håller om. "Ibland blir jag bara så rädd. Jag vill ju alltid ha dig i mitt liv. Alltid oavsett vad som händer, vilka vägar livet tar."
Vi pratar om att våra tankar inte är något att ha dåligt samvete över. Och att vi ska leva i nuet, hur klyschiga de orden än må vara.
"Vi älskar ju varandra nu. Vi är kära nu."
Jag lägger till "Ja, som fan." och vi skrattar. Du kysser bort mina tårar och vi går hand i hand hem. Jag studsar fram och du säger att jag är knäpp.


Dunk, dunk, dunk
20 976 timmars dunkande.

Ett minne. 874 minnen. Citronkyssar regnkyssar popcornkyssar saltvattenskyssar 20 976 kyssar

Dunk, dunk, dunk
1 258 560 minuters dunkande.

Vi är varandras motsatser i nästan allt. Jag går fort, han långsamt, strosande. Jag tycker om att prata, han lyssnar & iakttar. Jag älskar choklad, han lakrits. Jag har svårt att somna, han gör det bums och är nästan omöjlig att få upp på morgnarna. Jag är ofta för öppen för mitt eget bästa, han har massa integritet; är rädd för att släppa människor nära inpå. Jag vill ha ordning runt mig men är ofta kaos inuti, han är stabil men har alltid grejer på sängen. Jag har extremt svårt för att släppa saker, han löser konflikter genom att inte låtsas om dem. Jag pratar sönder saker, han flyr. Jag är intensiv, han lugn. Han accepterar, jag överanalyserar. Jag är mörk, han ljus. Han enhetlig, jag en berg- & dalbana. 
Vi har olika värderingar, tankesätt och brister. Vi har ofta svårt att förstå oss på varandra; se vad den andra er. Men vi lyssnar, tar in och försöker. Vi har varandras brister & förmågor. Vi kompletterar varandra. Han lär mig, ger mig nya tankesätt och perspektiv. Vi influeras, inspireras, ger & tar. Han gör mig till en bättre människa. Lär mig. Visar mig. Lyssnar på mig. Accepterar mig. Kompletterar mig. Därför.
Därför är varje dag med honom något nytt. Därför älskar jag honom så mycket.

Dunk, dunk, dunk
75 513 600 sekunders dunkande.
75 513 601, 75 513 602, 603, dunk, dunk...

2 kommentarer:

  1. Är det du som skrivit texten? Den är riktigt stark.

    Tihi, ja, det är så dyrt att fika..! Men jag prioriterar det verkligen, jag köper ju aldrig kläder eller dylikt. Allt går typ till att fika och äta ute. Men det tycker jag är värt :)

    Haha, jag vet, var lite meningen att reta med tentaresultatet.. Men nu ligger det uppe, in och läsa, vetja!

    SvaraRadera
  2. Texten är verkligen vacker. Beskriver kärlek så bra - jag blir imponerad, för jag skriver ju gärna själv rätt seriösa texter.. :)

    Taaack! Jag känner mig faktiskt lite bättre idag, så tänkte smyga iväg till jobbet i alla fall nu när pojkvännen är i skolan och sedan jobbar. Kursstart, det är viktiga grejer.

    SvaraRadera