8.12.2015

Sista tiden i Lund: poolparty, jobbgråt o trötta selfies

Hallo! Jag är i Stockholm och har fullt upp med att återförenas, njuta av sommaren (finally) och sånt men nu har jag en hel dag hemma i huset och tänkte visa er sista tiden i Lund.

Det innebar att hänga skiten ur den här! Jenkan, som varit en så stor del av mitt sista år i Lund. Varje himla dag har vi hängt (vi är OMG nej var* kollegor). Så kul när man pga kontext blir nära folk som man kanske inte hade bondat med i andra sammanhang. Tror till exempel aldrig vi skulle hängt om vi gått i samma klass eller liknande. Knäpp underbar Jenk i alla fall <3

Här är jag typ utanför mitt gamla jobb

....glad

Sista ritkiga helgen i Lund var vi bjudna på poolparty. Jag och Murre har inte setts på jättelänge så börjar NÄSTAN gråta av de här JÄTTESÖTA bilderna :'( Vi var glada o pepp i alla fall!

Poooolpartyyyyyy!!! Så sjukt bra stämning, eftermiddagssol, herre på täppan i poolen, öl o allmänt nice häng.

Anton, som var värd, hade gjort massa goda sallader och så tog alla med sig eget protein för grillning.

Fina Hjalmar och Daniel

Och jag, kungen och en öl. Erik aka Sigge ovan har bott med Murre om ni missat det och de är BFFs och jag är så himla glad för det för han är ett så fantastiskt tillskott i mitt liv.

Sen vare sista jobbveckan som var helt underbar för det gick så bra varje dag, vi slog rekord i försäljningen och jag var på bra humör NÄSTAN varje dag

Men ganska trött också pga sov nästan inget om nätterna. Packade, fixade, var stressad, vemodig inför flytt ah ni hajar

Den här tycker jag är gullig så den får va med :)

En kväll hade Anjus och JT avtackning för mig och vi åt Lunds (kanske Sveriges) godaste pizza på VED. Lundabor - testa!!!!! Mmmm det var fint

Juste en söndag åt vi lunch i Ljunghusen hos min kusin och hennes föräldrar.

Favoritpudlarna (haha absurt o kalla en människa för pudel men syftar på hennes kaluffs) <3 Tycker den här bilden är så fin å gullfarmor

Köpte en skitfin klänning på Åhlens rea men den har blivit nopprig efter EN ANVÄNDNING. Blir lack. Ska man gå tillbaka? Vill ju samtidigt ha kvar den?

En dag efter jobbet skyndade jag hem där Murre, hans hjältepappa och Sigge var i full gång med att bära möbler och kartonger. Efter ett par timmar var lägenheten tom. Hejdå fina lägenheten tack för att du agerat hem i 2 år!

Sista kvällen i Lund gick jag och mina jobbfinisar och bowlade + drack drinkar. Grät så JÄVLA mycket. Hatar avsked.

Trodde jag skulle känna mig superfärdig och klar och redo för flytt men det var sjukt vemodigt sorgligt konstigt att åka bort från det som varit mitt hem i två år. Hejdå Lund jag hatar dig och jag älskar dig, tack för två fina knäppa mysiga lärorika hjärncellsmördande tråkiga underbara år och extra mycket tack för alla fantastiska människor jag lärt känna. :'( <3

2 kommentarer:

  1. HON BLOGGAR! PRISA GUDARNA!
    gulliga bilden på dig är SÅ gullig

    SvaraRadera
  2. Åh fräknis<3 så fint! och vaaar bär flytten nu då? back to sthlm? Kram!

    SvaraRadera