4.26.2015

Murregos


En helg tog jag tåget till Jönköping o Murres familj för att fira påsk. Vi mös en massa, åt mangosorbet vid kajen och SHOPPADE.

<3 Bröderna hade kuddkrig

Det är så lyxigt att vara hos/med Murres familj, man blir alltid övergödd med all möjlig mat

Här är Patrick, Murres äldsta storebror som e sååå najs, pratar konstant

Familjen Murath är helt stört allmänbildade och har således en förkärlek för frågespel.

Långpromenad på söndagen mhm

Vi firade ju ett år som kära, så jag fixade med små presenter, 6 stycken små hjärtinklädda paket

Det var små saker; till exempel muffinsformar, en cd-skiva och tablettasken ovan. Varje paket hade en hjärtformad lapp med gulliga grejer skrivna på ("du är sötast när du", "musik jag relaterar till dig" etc) :-) MVH osten med extra ost

Så skulle det ju firas också! En egenskap vi två delar är att vi tenderar att ofrivilligt följa uttrycket mycket snack lite verkstad, så vi hade liksom en helt oplanerad kväll

Istället för att typ... sista minuten-boka bord på fancy restaurang tog vi tåget till Malmö och lät en tärning (ok, en tärningsapp på telefonen) bestämma kvällen.

Vi inledde allt med att ställa oss mitt på Lilla torg och slå tärning om vilket ställe vi skulle äta på. Det blev en gubbig bar som hette Folk & rock. Där åt vi chevremacka och drack cava/öl (slog tärning och fick det vi ville ha! Waah!). Satt i kvällssolen och pratade om viktiga grejor så som vad vi vill göra i livet (puh)

Nästa steg var Fridays. Där ville tärningen att vi skulle dela på en kokosananasdrink (typ pina colada fast mindre sötsliskig och godare) och...

OREO MADNESS! den var mad. Stört god mao. Sen satt vi bredvid varandra i en soffa, sittdansade till musiken och jag skrattade så jag fick ont i magen

Vi avslutade med bowling.

Slog givetvis tärning om vad vi skulle heta. Det blev tutten (Murre) och skorpan (jag)

Så jävla kul var det!!! Var så hög på livet när jag dansade fram med bowlingklotet i famnen, gjorde strike och segerdansade till gamla hits.
Men Murre vann :-(
Älskar honom så mkt att det ganska ofta känns som om jag ska implodera <3

7 kommentarer:

  1. Så underbart inlägg jööö! härlig familj känner jag spontant <3

    SvaraRadera
  2. Din blogg är lite lagom lattjo! Kram fellow lundabo

    SvaraRadera
  3. Älsklings-My! Tycker du har världens finaste kläder, och jag behöver nya (har noll inspiration). Kan inte du lägga upp lite mer kläder på bloggen? från när du shoppat? Fattar att din blogg inte alls innefattar sånt, men ibland kanske (läs:denna gång) Pussar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej gullis!!! Absolut kan jag göra det, kommer snarast! Tack för inläggstips hehe <3

      Radera
    2. Hej gullis!!! Absolut kan jag göra det, kommer snarast! Tack för inläggstips hehe <3

      Radera
  4. Hej my, din blogg är superfin särskilt detta inlägg! vad var det för tärningsapp som ni använde, vad hette den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack snälla! Den heter kort å gott "dice". Kör!

      Radera