10.09.2014

Murre, mat, Murre, mat, mys

HEJ

En söndag för kanske två veckor sen gick jag och Murre till ett fik och beställde varma mackor att dela på som brunch

Sen också den här LJUVLIGA kladdkakan + varsin kaffe och så satt vi där och pluggade tills vi var kvar sist av alla.

Sen skjutsade han mig hem på cykeln och så lagade vi middag. Tabbouleh bland annat (couscous+persilja+bladspenat+tomater+hackade gröna oliver, asenkelt och asgott!!!)

Vi blev jättetaggade på varma mackor efter cafévistelsen så det gjorde vi också av det som fanns hemma

En mycket enkel smaklig middag

Såhär ynklig är jag varje morgon när jag vaknar och ska till jobbet. HATAR verkligen att gå upp tidigt, men tycker att det är så skönt att ha rutiner igen (för första gången sen tvåan på gymnasiet typ eh) och inte sova bort varannan dag.

Känns som att det enda jag gör är att jobba och äta middag med Murre men det är rätt så nice faktiskt. En kväll gick vi och gymmade ihop sen lagade vi pasta med spenat och lax sjungandes till Chicago. (Helt sant)

Seeen helt plötsligt är det fredag igen! Och jag blir bjuden på sushi på lunchen

Han igen jaa...väldigt mycket Murre men det får väl vara så när man är dökär

Fredag = bubbel

Först hemma sen bjöd Nate mig på ett glas Cava på nån bar vid Stortorget, vi hade GG-feeling (tillägnat N: xoxo<3)

Mötte Lina (bruna lockarna till höger) och dansade på Sydskånska,  hade det asfett i någon timma men gick sen hem cirka 00 pga jag var nöjd och ville sova och Nathalie äta chili cheese + kolla intervju med hemlig person :-)


Plus att den här var hemma hos mig.......då är det inte lika lockande att vara ute å dansa tills stängning.

På lördagen kom Johanna till mig från Köpenhamn och vi hade en såå mysig dag med massa viktiga samtal, fika och sånt. Tog dock bara denna fula selfie. Så kan det gå. På kvällen spelade vi spel och gick på korridorsfest bland massa fullisar

Och på söndagen gick vi höstpromenad med lövliggspaus i Botaniska. GUUD vad jag älskar hösten? Alltså den fina med löv eldiga färger frisk luft halsdukar och vackert solljus. MMMMMM

På kvällen lagade jag och Murre pasta+spenat+solrosfrön stekta i honung+fetaost SÅ GOTT

Här är två tröttisar från veckan

Här är jag morgonglaaad en halvtimma senare på hans pakethållare

Annan sak vi gjort: Börjat kolla på Sherlock (ssåååå sjukt bra, starkt tips om ni inte sett!!!!)
Och nu är jag i....STOCKHOOOOLMMMMMMM
Ligger i skrivande stund i nytvättade nymanglade lena lakan å ba NJUTER av livet. Vi hörs snart! Adjöken alla finosar

ps. Iris jag såg din kommentar och funderar på att göra ett riktigt matinlägg (känns bara inte helt rätt än pga är INTE bra) men dessa små minitips ("detta åt vi dessa är ingredienserna") är tillägnade dig hehe <3

7 kommentarer:

  1. Nyfiken på ditt jobb ju!

    SvaraRadera
  2. plz säg till nate att öppna sin blogg igen....
    mvh en som älskaren. och din. dårå.

    SvaraRadera
  3. NICE!!!! åh tack, i feel honored :D

    SvaraRadera
  4. Berätta hur ni träffades då!!! vill också träffa någon så fin som han verkar vara <3

    SvaraRadera
  5. Myyyyy blogga oftare, missing dina inlägg hehehe

    SvaraRadera
  6. både pluggar och jobbar du eller? fattar inte ://

    SvaraRadera