10.23.2014

En helg i Stockholm.


En torsdagseftermiddag satte jag mig på ett tåg till Stockholm. Åt väldigt många mandariner, pysslade klart med present till Flora och hade en riktigt himla mysig stund med mig själv (har på riktigt inte haft över 2 timmar själv sen i somras, så det var nog behövligt att få tid till att typ...känna efter)

Kom hem på kvällen, kramade hela min familj som jag saknat så och kröp sedan ner här i nytvättade nymanglade lakan å njöööt

Vaknade på fredagen och åt frukost här

Tillsammans med plutten

Lyxen i att komma hem till färskt bröd, Brämhults juice, gott kaffe och pappa som steker världens godaste omelett med parmesanost i

Sen hjälptes vi åt att bära in krukor till växthuset (eller ok jag sprang mest runt i trädgården i nattlinnet å bara njöt av att vara i vår trädgård igen)

De ska överleva vintern

Mamma<3


Vid ett fick vi besök, nämligen mormor och hennes två bästa kompisar Gerd och Ulla-beth. Jag har träffat de tidigare på seglarresor osv men vi hade inte setts på väldigt lång tid (cirka 8 år närmare bestämt) då de bor i Frankrike.

Vi åt chokladmoussetårta, drack kaffe och pratade om deras liv i Frankrike. Ulla-beth håller just nu på med ett projekt där hon ska väva av spindelnät, huuur coolt? Ååå älskar pigga tanter

Så hängde vi lite här också, bästa platsen

HAHA så ful bild jaja på kvällen så stannade jag hemma i alla fall, kollade på Sherlock och drack champagne i sängen, åt middag och sådär

Sen var det lördag och frukost igen mmm citronpest0+avokado på rostat bröd = himmeln

Jag gjorde mig i ordning hyfsat tidigt och gick iväg till bussen glad å utvilad

För att träffa denna älskling!! Vi hade mysigaste höstpicknicken på Skeppsholmen

Och sen gick vi till Hermans för att äta middag. Stockholmmmmmm så vackert, var tvungen och stanna och babbla lite om hur fint det var ("OMG jag dör" "Seriööööst" osv osv) ett tag

Där å då KANSKE en tanke slog mig att jag borde flytta tillbaka

Speciellt när ens nästan absoluta favorit i världen bor där :'(


Jaja, restaurangbesök i alla fall. Det var ljuvligt, såklart. Nästan obligatoriskt med Hermansbesök när jag är i Stockholm. Det är ju min bästa mat.

På kvällen drack jag cava med min andra favorit, Fanny. Sen åkte vi på hemmafest där vi åt kantarellsnittar och tog selfies på toan

Vaknade upp hos Fanny på söndagen och köpte sushirulle till frukost. *Gott på språng*, mm ja men dumt när man är klumpigast på jorden, absolut nödvändigtvis måste ha soja på och råkar spruta ut den (trots smart förpackning) på hela sig

KOLLA FINT!! Jag promenerade nämligen från Kungsholmen i vacker höstmiljö för en fika med mormor och pratade om att vi borde strunta i allt å resa iväg hon & jag.

Åkte hem, hjälpte lillebror med läxor och blev serverad asiatisk soppa med mangosalsa <3

Dagen efter, alltså måndagen, skjutsade pappa mig in till stan. Jag var lite ledsen pga säga hejdå efter så kort tid. Så åkte jag i alla fall hem till Agnes och tog igen massa. Bästa bästa Agnes.<3

Till slut var klockan fööör mycket; jag var nära på att missa tåget, men hann precis möta pappa som hade mina väskor å krama honom hejdå

Hejdå älskade familj&bästisar, hejdå älskade Stockholm! Ses snart hoppas jag<3

Ps. Fortsätt ställa frågor i inlägget nedan!

2 kommentarer:

  1. ses snart <3 <3 ska boka när jag får lön!!!

    SvaraRadera
  2. HEJ JAG VILL TRÄFFA DIG MED! har tänkt på det massa. ska vi bli vänner på facebook? kramis

    SvaraRadera