9.23.2014

Caprese(llen), en kräftskiva och annat mys


Förra torsdagen mötte jag Ellen vid tåget. Det var stark eftermiddagssol å hon strålade ikapp med den :-)


Vi och hennes rygga Gudrun (ja hon har döpt sin backpacker-ryggsäck till Gudrun I know love her) tog oss hem och fixade caprese & hummus, vår gemensamma fäbless. Sen åt vi middag på ballen och tog igen.

På lördagen hade vi kräftskiva! Vi var kanske 25 personer som trängdes, sörplade kräftor, körde musikquiz/tipsrunda å dansade lite. Så fin å lyckad kväll!

Johanna nr 2 och Alice (SÅ nice: Alice och Johanna nr 1 har flyttat till Köpenhamn för hösten det är så BÄST)

Me n Nate

Vi köpte krimskrams på Ö&B dagen innan, bland annat "kräftskivelyktor" men de var SÅ värdelösa? Vi gjorde i alla fall det bästa av situationen och förvandlade den ena till en KRÄFTISMISTEL!!

Då måste man ju pussas <3333

Förresten har jag fått jobb!!! Vi kan återkomma till det men i alla fall så mötte jag Murre (Christoffer), Haggan(Johan) och Cewers(Simon) efter jobbet en eftermiddag och gick till ett jättenice ställe som jag aldrig varit på innan.

Man fick 1 öl och plockmat för 49 kr. Supernice!

Vi satt där å pratade om ditten å datten och sen blev ja trött då gick vi hem

För övrigt är min pojkvän VÄRLDENS GULLIGASTE. Nu när jag fått jobb måste jag gå upp 07 varje morgon vilket är extremt ovant å så går han upp varje morgon innan mig och typ drar mig upp ur sängen trots att jag är otrevlig och jävlig. En morgon gjorde han frukost innan och skickade på snapchat så jag skulle komma in till köket. SERIÖST??? Måste ju bara dokumenteras här. Ok klart på gulligheter

Okej hipp happ nu är vi plötsligt på fredagen denna helgen. Ellen var hos sin morfar så så länge gick jag till Murre för att äta/dricka egengjord glass (frysta bananer+kakao+lite mjölk, svingott) och spela schack. Har blivit hooked på schack.

När man är trött efter första jobbveckan kan man mysa i sängen med Becky. Becky är då Christoffers NALLE. Ok.

Senare kom Haggan och Ellen å så spelade vi tecken/kotte/orangino. Mysig fredagskväll som slutade med att jag däckade 2 timmar innan de andra. Hehe.

I lördags åt jag och Ellen middag hos mig.

Sen drack vi drinkar och hade viktiga fina bra samtal i flera timmar innan vi gick till AF-borgen och dansade.

Och i söndags åt vi caprese i sängen och kollade på film.
Imorse åkte Ellen till Spanien där hon ska vara i 3 himla månader, och sen kanske resa vidare ännu längre. Känns bara skit så orkar inte prata mer om det, dock är jag såklart jätteglad för hennes skull. Hon ska jobba på farm och ba äta gott/hänga med djur och barn/yoga/vara bortkopplad från civilisationen i ett kvartal. SÅ nice något jag också borde göra kan man tycka.

4 kommentarer:

  1. My, din mat ser alltid fett nice ut, snälla gör ett inlägg med middagstips när man flyttat hemifrån :D:D:D (= billigt enkelt och gott) Flyttar om en vecka och kommer leva på bröd och tårta :( Kram

    SvaraRadera
  2. Vart ligger stället med billig öl och plockmat!? MÅSTE dit!

    SvaraRadera
  3. My, behöver ditt råd!! Ska på fest med temat ''Särskrivningar'', har du några idéer?? PUSS

    SvaraRadera
  4. Alltså när jag hittade din blogg <33 så himla bra bara!
    Mer updates skulle vara finfint dock!

    SvaraRadera