9.05.2014

Lundalife åter

HEJ vänner! Jag tänkte väl så smått börja blogga igen, ni vet mina classic detta-har-jag-gjort-den-senaste-tiden-inlägg. Sen jag kom tillbaka till Lund för cirka en månad sen har jag i ärlighetens namn mest legat i sängen, men lite har jag haft för mig! Nämligen detta:

En kväll klädde jag upp mig liteeeet pga skulle vara svärmorsdröm (träffa Christoffers föräldrar!!^100). Vi åt italienskt på en liten restaurang å det gick bara bra, de var så fina <3

Dagen efter var vi på IKEA. De nyblivna samborna Murre (ok för att göra det klart för er: Murre är min pojkvän, Christoffer aka Murre (jag vet fråga inte)) och Sigge inhandlade en himla massa saker och jag köpte glasburkar att förvara linfrön osv i.  
Här ärooom! Helt naturligt läsandes *svår litteratur* och spelandes gitarr (alltså detta hände på riktigt, men bilden kaaan vara liiiite stage:ad)

En kväll var vi i Malmö och såg First Aid Kit. Och pussades.

ÄR SÅ JÄVLA KÄR I HONOM

Har överlag hängt väldigt mycket med personer ovan + Hjalmar. Vi har:

Ätit långa frukostar

Blivit hooked på Paradise. (Dock inte alls lika bra som förra året?? Vart är SAMIIRRRR?)

Lagat spenatsoppa (och ätit den). Mumz

Han å jag har haft middagsdejt på min balkong. <3

Som nu även är denna pinglas! (Balkongen alltså). Nathalie är hennes namn och hon är så bra, så bra!!! Ni lär få se rätt mycket av henne då vi ska bo ihop hela hösten och antagligen kommer hänga en del. (Det sa klick ni vet) ;-)))

Vi har, förutom att lärt känna varandra lite över en middag och en flaska bubbel, till exempel druckit kaffe på Patisseriet.

Och köpt gymkort!! Gått på yoga!!!!! Druckit nyttig smoothie efteåt!!!! (Yogan var, bortsett från att vi kom några minuter sent och fick genomlida pinsamt instaplande) underbar, varför har jag aldrig yogat innan?)

Murre ställde upp förra helgen och var chicken med mig i Helsingborg. Ändå mysigt att få betalt för att krama glada barn

Efteråt åt vi lurre på Naked juice bar. Deras smooothies jag dör

En kväll lagade jag kantarellpasta till oss.

Så åt vi den och spelade schack i kvällssolen. Så fin stund men han jag älskar

En dag när jag kom hem gråtig ledsen utmattad så hade jag ett paket i brevlådan. Kände direkt igen handstilen utanpå och började böla bara av den. Världens finaste Flora var det såklart <3 <3 <3 :'''''')

I paketet låg bland annat nagellack, världens mjukaste tröja, boken ovan, partysugrör, mitt favoritnaturgodis och handskrivet brev på tips på hur jag kan använda allt i paketet till en mysig kväll. SERIÖST hur fin får man va, börjar typ gråta igen nu aahhhh

Igår hade jag energi efter yogan och tog tillvara på det genom att åka till Malmö på jobbsökning. Race:ade runt, in å ut i affärer och lämnade CV. Man blir ju SÅ nedslagen av alla nej, vi söker inte personal men visst lämna ditt CV, men...ja...hoppas på att få jobb snart. Måste kämpa lite till. Hade i alla fall en mysig stund med mig själv, falafel, sol och nya boken

Idag träffade jag den här tjejen, Matilda! Vi drack kaffe i Lundagård och hon var sjukt nice. Så knäppt att man kan träffa en person för första gången och det kan vara så avslappnat och soft liksom.
Sen spontanringde Paulina mig som var i Lund av en slump så fick krama om henne också <333

Nu ligger jag utslagen i min säng pga GYMMAT med maskiner (hehe det finns ett tjejgym, så tacksam över att inte behöva vara lost bland alla snubbar/muskelknuttar) men ska snart iväg för att laga middag med min boyfriend. Det är sommar idag och jag har liite solsken även i bröstet. Ska ta vara på det <3

Puss å kram!

10 kommentarer:

  1. Alltså har jag missat nåt men när blev du tillsammans med dendär filuren??? Plötsligt var bloggen full med kärlekshistorier och de är asfina, men kan man få en liten sammanfattning eller egentligen hellre en låååång novell av hur detta gick till? Blir glad av att läsa allt här inne! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heheeee jaa joooo det kanske kommer mer förklaring! DOCK är ju de två första kärlekshistorierna (citat från Amy Winehouse-låt som rubrik) en slags förklaring till hur vi träffades liksom ja
      kramkraaam!! (din blogg är jättenice!!)

      Radera
  2. Alltså jag skrattade högt när jag läste om någon som kallades "Murre" på din blogg, FÖR DET KALLAS JU JAG MED!!! HAhahah och det är nog det bästa och fulaste smeknamnet jag någonsin har fått. (det var min geniala vän hannah som kom på det). så sjukt och kul att det finns två murre i denna värld

    SvaraRadera
    Svar
    1. <3 MURRE <3
      Klarade inte av att kalla honom det i början hehe men nu heter han verkligen det. Älskare.
      Kallas du det pga ditt förnamn?? :)

      Radera
    2. Ja först var egentligen Mimmi sen blev det Mirre på skoj och sen när jag och den hannah hade en period i våra liv när vi satte u i alla ord (typ humburguru, skitkul ju)(???) så blev det Murre. Hahaha så jo det har väl sitt ursprung i mitt förnamn och en väldigt konstig u-period.

      Radera
  3. vad är det för fint du har på dig på första bilden?? bäst blogg, du verkar så jävla sköööön<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en klänning från okänt märke, det är nämligen min bästis Fannys och inte min!! Men kan kolla deeet!!!
      Den KAN vara från ellos??
      Tacktack!!!<333

      Radera
  4. ps 1d har släppt ny låt puss&kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. 1d gav bort den gratis på sin hemsida under 24h!!!! GRATIS LÅT!!!!!! men ah fireproof heter den och den är perfektion xx

      Radera