8.16.2014

Diamantbröllopsfirande, morgondopp och fiskmiddagar på Västkusten


Förra torsdagen hoppade vi in i bilen för att åka på liten familjeweekend. På vägen stannade vi för thaimat.

ÅKA BIL E KUL

Vi kom fram till vår anhalt: mysiga Västkusten, vid 19tiden

Åt middagsbuffé på hotellet. Massa massa gott. Sen fick jag yrsel/overklighetskänslor och gick upp på rummet för solsidan och sömn.

Dagen efter vaknade jag sådär orimligt trött som alla morgnar och tog på mig mysoutfit för att äta...

<3 frukostbuffé <3

De andra skulle spela golf hela dagen så jag tog på mig kläder och hade egentid med mig själv hela dan

Låg bland annat på en brygga och läste tidningen + badade i det salta vattnet <3

Och så tog jag en promenad in till Grebbestad (vi bodde lite lite utanför) och åt glass med strössel (min nya grej tydligen) i hamnen och kisade mot solen

Anledningen till att vi var på Västkusten var att dessa två, mina fina fina farföräldrar, firade 60 år som gifta. <3

Diamantbröllop mao. Emma (kusin) och Max (kusins pojkvän) hade bryggt egen öl som de döpte till Diamantöl och som de kemiststudenter (ish) de är hade de ritat upp den kemiska sammansättningen för diamant.

Och skrivit en gullig liten vers.

På kvällen tog vi taxi till restaurangen Telegrafen.

Där möttes vi av champagne och framdukade förrätter. Detta var toast med hummus- och chevréfylld paprika. AASSÅÅ så gott

Rosor på bordet

Så fin och genuin restaurang, massa gamla saker



Och söta bordskamrater <3

Åt godaste fiskrätten IN MA LIFE till varmrätt.

Mysig middag där vi diskuterade dialektala skillnader, knäppa boenden i Lund och kemi

Selfie med min älskade mamma <3333 Blir lite tårögd nu hehe saknar henne

Dag 2 inleddes med morgondopp med allesamman. Sa "gör något kul", ovan är resultatet.

Jag TVINGADE mig verkligen upp, så sjukt trött

Men sen hoppade jag i och MÅDDE SOM EN QUEEN efteråt!!!! Önskar verkligen att alla morgnar kunde börja med morgondopp i havet

Sen åt vi frukost å så var det dags för båtutflykt

Världens bästa pappa

Vi åkte över till en liten ö vid namn Krossholmen, där min pappas släkt har ett miniminihus de haft sen 20-talet.



Där fanns en gästbok med anteckningar sen 80-talet.

Farmor har skrivit år 2010, "Sista gången? 'Skitsnack' säger Staffan. Vi får se". De är ju rätt gamla...

Nejdå! 4 år senare, en 88 år ung farfar stiger i land. <3

Finkusin och finfarfar


KÄRLEK!!!!!!!

Jag å lillstugan

På eftermiddagen åkte vi till en gigantisk sportshop. Jag köpte löpartights så nu e det nooo retuuurn

På kvällen åt vi sista middagen, mysmiddag, födelsedagsmiddag för Marie (min bästa ingifta faster, visst säger man så?) på en fisk- och skaldjursrestaurang som heter Grebys.

Staffan och farfar.

:D Jag och Emma. Vi var best friends (ni vet som man är med släktingar) när vi var små, trots 4 års ålderskillnad, och idag bor vi i samma stad. Tryggt att ha en så bra person nära när mamma är långt bort.

Min älskade lillebror


Känns som att det var igår han var så pluttig och gjorde elefantsnabel med munnen, lille PLUTTIS nu är han han inte så liten längre och smart, rolig, empatisk... bara så jävla bra. Är så stolt över honom <3


Drack vin med FINASTE etiketten everrrr. Blev visuellt upphetsad




Och åt sanslöst god mat

Typ skaldjurstallrik. Jag gillar ju dock inte skaldjur, fixar inte att det är så mkt djur över det. Dubbelmoral då att jag äter fisk. Vill inte sluta med det och äter fisk väldigt sällan, men ska fundera på det hela

Sen övergick min hyperaktivitet i en totaldipp där jag var tvungen att sätta mig hos mamma å få hjälp att andas. Sen började jag gråta hysteriskt när vi skulle kramas hejdå för att vi skulle skiljas åt morgonen efter. Ni vet ja ba HUuUuuur buuhuuu skaaahaaa jag klaaaraaha migggg

Men jag åkte med farmor och farfar till Skåne och gjorde stopp för att köpa hatt till farfar (så gullig). Klart slut på så himla fin helg med underbaringar till släkt <3

3 kommentarer:

  1. Åh Grebbestad. Och den där sportshopen, där har jag också varit! <3

    SvaraRadera
  2. Underbart inlägg my! Fin sommar du har haft
    Men hörru din klädgudinna, var kommer hela mysoutfiten från? Och kjolen? Du har så himla fina kläder
    Puss

    SvaraRadera
  3. Älskar din blogg!!! så transparent på nåt sätt man bara *känner igen sig* massa.

    SvaraRadera