5.01.2012

långhelg

I fredags var det fint väder så jag cyklade till bussen för första gången för i år.
Det var mösspåtagning i skolan. Jag fick sorgeklumpar och lyckorus om vartannat, trots att jag har ett år kvar.
Här är finaste Tina & Mathilda. ÅH.
Efter skolan var jag & Elias på Dramaten och såg "Vad är musik?" med Pontus de Wolfe och Salem El Fakir, tillsammans med Elsa Billgren och skådespelaren Janna Granström. En föreställning som bygger på boken Vad är musik. En lekfull en djupgående resa inom musik utifrån skaparens, lyssnarens och till och med själva musikens perspektiv. Det var så himla bra och vi log/skrattade konstant under föreställningen. Efteråt pratade jag med Elsa också. Starstruck som jag är dog jag när hon kramade mig. 

På kvällen busade jag omkring med Gloria. Vi väntade väl mest ut tiden genom att dela på en öl på Charlies, gå på mysfest hos Alba och lämna hemliga meddelanden i folks portar. Sen mötte vi i alla fall upp våra pojkvänner och tog en taxi hem till mig där vi åt glass med varma hallon och gosade.
På morgonen skulle jag egentligen på teaterrep, men hade fruktansvärt ont i magen så vi åt långfrukost istället. Jag och Elias bakade scones och väckte Marc & Gloria när dom var varma och allt framdukat. Vill bo i kollektiv alltså.
Tycker så mycket om henne.
Dom åkte hem och jag åkte och handlade godis & middag. Åt tomatsoppa och goda smörgåsar i mitt kök framför Eva & Adam. 
Sen var jag barnvakt resten av kvällen.
På söndagen repade jag i skolan och sen tog jag & Maria cykeln hem till henne.
Vi stannade och köpte två magnum för 10 kr på vägen. MM GLASS SOL
Meningen var att vi skulle plugga hela kvällen (har franskaprov imorgon har inte pluggat alls - ångest)  men istället åt vi godis och högläste roliga facebook-konversationer, sen fick vi ett infall och tog cykeln till Ropsten.
Vi tänkte parkhänga men det var för kallt så vi åkte hem till Tore och drack lite öl och så.
Dagen efter, valborg, så hade jag rep i skolan igen. Hade huvudvärk och ville till Uppsala med alla som åkte tidigt så den här bilden får representera det dåliga humöret jag hade.
Till slut blev klockan fyra och vi tog tåget till Uppsala! Vi var peppade.
Väl framme möttes vi av sjukt mycket taggat folk. Bland annat min bästa bästa barndomsvän Molly. Vi slog oss ner vid dom. Mobilnätet var så överbelastat så vi försökte kommunicera via instagram. (Lol.)
De följande timmarna skålade vi i fina plastglas, lekte lekar, skrattade, myste och kaosade. Kvällen är lite av en dimma. Vi satt på Agnes bebisfilt, sprang runt i staden och dansade på ett utomhusdisco. (En spelning alltså). Det kändes som att vara på festival.
Jag och Maria cyklade hem, efter gos hos Tore och väntan i Uppsala, i gryningen. Vi var sjukt trötta men det var fint.
Och när vi vaknade idag (...i eftermiddags) åt vi goda mackor på hennes altan i solen.

Sjukt bra långhelg. Nu saknar jag ihjäl mig efter Elias som varit på landet sen i söndags och har ont i foten som blev lite vrickad igår. Hehe. PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar