2.20.2012

måndagslista

10 saker jag tycker om:
när man har helt nymålade naglar (helst utan andra lager under)
äta långa, lyckade middagar med min familj innehållandes massa libanesiskt och glass
känslan av att nu-är-vi-så-nära-vi-kan-komma. både fysiskt och psykiskt
när det finns flera nya inlägg på bloglovin
när någon kommer och spontan-masserar en eller killar på ryggen
ljumna vindar mot bar hud
säga samma mening som någon annan precis samtidigt
känna samhörighet med människor och innerligt tro att man alltid kommer ha en nära relation till varandra
komma innanför dörren och det luktar mat och mamma och pappa sitter i köket och dricker vin och diskuterar projekt
teaterlektioner som är produktiva och bejakande och efteråt säger alla "åh vilken himla bra lektion. fan vad bra vi är."
Tumblr_ldst9p7zy81qbt3wdo1_500_large9 saker jag tycker mindre om:
sura busschaufförer
människor på tunnelbaneperrongen när man har bråttom/är irriterad
elaka barn som gör andra barn illa
svampkonsistens
trångsynta människor
när människor är totalt ointresserade
matte-lektionen på torsdagseftermiddagar
att vara jobbigt nervös, sådär så att det gör ont i hela kroppen
se människor som jag bryr mig om vara ledsna
Tumblr_l9xnd2hy841qcu4b7o1_500_large
8 bloggar jag läser:
www.elsa.elle.se
www.enkelv.blogg.se
www.florasblogg.se
www.klefelt.blogg.se
www.forlovers.blogg.se
www.gloorys.blogg.se
www.agnis.devote.se
www.vargbarn.blogg.se
-jag följer 31 bloggar på bloglovin och läser kanske 6 stycken utanför det dagligen-
Tumblr_lj7eaxowi01qc5ghlo1_500_large
7 saker jag vill göra i framtiden:
hoppa bungyjump/fallskärm
resa till massa nya platser
gifta mig vid havet med Elias
söka Stockholms dramatiska högskola
bo i kollektiv
lära mig fler språk
volontärarbeta
Tumblr_lt2svzdae31qzfya1o1_500_large
6 råsnygga män/killar:
Elias Åkerlund 
Bill Skarsgård
Ed Westwick
Chase Crawford
Channing Tatum
Francisco Lachowski
Tumblr_lzpc6auzlf1qkqcuvo1_500_large
5 saker jag är rädd för:
att bli lämnad
råttor
framtiden
ångest
ibland mig själv
Tumblr_lozuv7iswl1qawzxno1_500_large4 ord som beskriver mig:
berg- och dalbana
livsnjutare
ego. (haha åh det här var så svårt.)
Tumblr_ls39i9nlha1qd4q01o1_500_large
3 saker jag ser fram emot:
dubbeldejt på min favoritrestaurang imorgon
alperna med mamma och ossian
våren (resor, vår, student, kärlek, dans, liv)
P7214498-1_large
2 böcker jag tycker om:sputnikälskling av Huraki Murakami
igelkottens elegans av Muriel Barbery
Tumblr_ljq1p0ut0v1qzh585o1_500_large
1 bra låt:Midnight city - M83Tumblr_lqo1ztklkk1qbh9q8o1_500_large

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar