11.20.2011

1. En bild + 10 fakta om mig


jag heter my elsa linnéa persson men för en vecka sen hette jag linnéa mikaela kanrell. ehe skojar lite. jag hade falsklegg för första gången i mitt liv i lördags och hade nojjat i sju miljarder år men så kollade dom inte ens på bilden...jaja. det var kul. (sånt här ska man kanske inte skriva ut på bloggar och så? eh internet är ju trots allt offentligt. kommentera om ni tycker att jag ska ta bort det. haha)

jag har aldrig haft bara en grej som varit min grej, utan tyckt om i princip allt jag prövat på. när jag gick i sexan gick jag på åtta aktiviteter. jag har tränat karate i drygt sex år och älskar det men har typ inte tid. nu spelar jag bara tennis två gånger i veckan.
jag är väldigt emotionell. gråter till ungefär allt, blir lätt sur och skiftar mellan ångest och lyckorus fort. ibland tror jag att jag har en släng av borderline. blir så himla lätt beroende av de runt omkring mig också.
jag har konstant perioder då jag äter en viss sak hela tiden. några exempel från det senaste året: digestivekex, havredryck, soyayoghurt, plockgodis från 7-eleven, hommus, pasta med pesto och halloumi, messmörsmackor... det sjukaste var nog i åttan/nian när jag åt ett paket fetaost om dagen typ.
något jag i hela mitt liv "missbrukat" är glass. äter det året runt och minst tre dagar i veckan. ibland varje dag. eh. vet att det är fett ohälsosamt men mums alltså.
jag har alltid haft bättre men ändå sämre (haha, va?) relation med min pappa än min mamma. vi har alltid kommit bättre överrens (jag och mamma bråkar ungefär HELA tiden) men ofta blir jag ledsen av hans frånvaro. han är väldigt egensinnig och ibland känns det som om han inte vet någonting om mig och mitt liv. dock har det förändrats det senaste året.
jag skulle kunna säga att det bästa som har hänt mig är nacka musikklasser. där har jag lärt känna mina absolut bästa vänner och min älskade pojkvän/livskamrat. åh.
jag kunde läsa när jag var tre år och för några år sedan läste jag minst två böcker per vecka men nu gör jag det ungefär jättesällan!
jag älskar att lära känna nya personer och är väldigt nyfiken (ibland jobbigt nyfiken, hannah händel sa häromdagen att det kan vara skrämmande för en del. jag är väldigt intensiv som person)
mina teaterlärare, bob hansson, mormor och paulinas mamma maria är de bästa vuxna människorna jag vet. 

fina mormor i Indien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar