11.03.2011

här inne är det sommar, och där ute är det höst

Igår var vi hos Gloria.





God middag, goda kakor, uppstyrd peklek och en två eller tre fantastiska timmar vid bryggan i bastun i havet. Vi drack öl, lyssnade på Ted Gärdestad och kände oss precis som i en film. (I alla fall jag och Klara). Jag blev knuffad i  iskallt, uppfriskande vatten och fick attack-kramar av världens finaste pojkvän. Och älskade oss. Sen somnade vi ganska tidigt och nästintill nyktra. Bra för att vara gänget kom vi fram till.
***
Och idag åt jag lunch med mamma på Hermans, gick på stan och kom hem för att gå över till våra familjevänner för sushi och chokladmousse-tårta. Nu har jag huvudvärk och dör lite av abstinens i min säng. Har läst niotillfems bloggarkiv också, och ätit mer efterrätt. Kommit på mig själv med att vara FETT mörkrädd, tänkt på det här med psykologer, velat baka chokladbollar med massa kaffe och nötter i och slagit high score i temple run. (Japp, är beroende och förstår inte varför...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar