1.24.2016

TMI: nytt år, finosar, tankar kring life just nu

Heeej gänget! Hur mår ni????
Här kommer årets första TMI:



Inför nyår hade jag och Johanna styrt upp en 16manna-middag. Mellan 18 och tolvslaget hängde vi i Js pappas lägenhet och hade det alldeles underbart.



Vi hade delat in alla i matlag och jag kom på idén "tomteblosstal" vilket innebär att istället för att plinga i glaset när du ska hålla tal så tänder du ett tomtebloss. Detta resulterade i fina spontanttal å annat. Ååå seriöst det var så jävla mysigt!!!



Tolvslagskyss med mannen i mitt liv <3



En annan fin grej med nyår var att vi hade Hjalmar och Sigge på besök. Murres besties back from Jönköping. Älskarom




Min boo <3



I julklapp från Tuula (Murres mamma) fick vi ekologisk + vegetarisk matkasse! I 8 hela veckor! Så nästan varje dag det nya året har jag o M lagat dögoda middagar ihop. Världens bästa julklapp?!



Bra grej med 2016: min bästis är hemma från San Fran igen vilket innebär att jag kan hänga med henne när jag vill (superlögn, hon är busy, men ni fattar grejen). En kväll åt jag middag hos henne med bästa Yrsa. Vi pratade relationer, skrivande, jobb, life, sömnproblem och åt falafel i vitkål.



Jag har jobbat.



I och med jobbet har jag rest till Skåne två veckor i rad. Mysigt, men svinjobbigt att gå upp halv 5 varje torsdag...



Första veckan stannade jag ett dygn extra i Lund, för att fira Murres storebror Nicklas som tagit läkarexamen! Tog inga bilder, var för busy med att ha kul. Men här är jag i hotellhissen innan vi skulle ta oss till kalaset.



I torsdags bar det som sagt av till Skåneland igen.  Fett lyxigt att flyga inrikes men fett dåligt för miljön!!!! I knowz kom inte med pekpinnar



Mina gamla ~kollegor~ finns ju kvar i Lund så det var mys å hänga lite med dom. Här är Amanda och hennes hund "Bebis" :-))))))) Vem döper sin hund till Bebis :-))) så jävla söt tho



Bodde på hotell torsdag - fredag och treeeated myself med indisk mat i fluffiga hotellakan. BÄSTA ever.



Den här helgen har Ellen varit i Stockholm så har hängt med henne både fredag och lördag. Min bästa tjej älskar henne så mycket <3



Och så har jag varit nykter! Då kan man gå upp tidigt (eh, klockan 11) och äta havregrynsgröt med jordnötssmör och må skitbra och inte ha nån bakisångest



Och gå ut på promenix med en tröttis.

Det var längesen jag helt avstod från alkohol och jag är så himla nöjd med beslutet att inte dricka på ett tag. Jag måste dock erkänna att jag igår kväll när jag låg i soffan och kollade snapchat/instagram på folk som var ute å slirade drabbades av en släng FOMO. Men sen gjorde jag en lista i huvet mitt på bra grejer med att vara nykter, typ:

  • Du sparar pengar
  • Du är snäll mot din kropp
  • Du får bättre sömnkvalitet
  • Du kan ta vara på dagen efter
  • Du är snäll mot ditt kaosiga lilla huvud
BRA MY!!!!! Något annat bra är att jag fått en ny vårdkontakt på psykiatrin. Vi har bra kemi och jag gillar henne massa och förra veckan fick jag även träffa en läkare som jag också gillade svinmycket. Känns så HIMLA bra. Blir så hoppfull när jag tänker på det. Vi ska göra en grundlig utredning och det känns verkligen som att livet är på väg i rätt riktning igen. Glad för det.

Puss på er! Hörs snart!

3 kommentarer:

  1. du är så jävla bäst!!!!!!

    SvaraRadera
  2. gillar dina tmi asmycket:))) nyktert är härligt finns så mycket annat pirrigt o gott, tomtebloss o jornötssmör, t.ex.

    SvaraRadera