1.07.2016

2015 < 2016

Hej gänget! Nytt År! Nytt blogginlägg!
Tänkte att vi kunde inleda med att sammanfatta året som gått på bästa sätt, en lista:

Mest träffade person: Murpen, Ellen, Nathalie.
Ofta använda uttryck: "Fan vad fett" "på allvar?" och "jävlar i havet" SAMT "palla min bralla" ... intelligent jag låter :-))
Mest ätna maträtten:  Makaroner, vegoköttbullar and ketchup. Fancy (NJA) men så satans gott.
Årets bästa beslut:  Att flytta till Stockholm och det ihop med Christoffer.


Vad har du lagt mest Pengar på?  Lägenheten (uppenbarligen) annars mat, busskort (...) och bubbel.
Vad har du druckit i år? Antagligen många liter kaffe och prosecco.


Vilken månad var bäst?  AEJ fyy vad svårt? Augusti tror jag?
Bästa helg? Top of mind är helgen på Österlen med Murre, Ellen och Sigge plus en helg på Öland för att fira Olle och tre andra pojkars 25-årsdag!



Hur har du klätt dig?  Svarta utsvänga byxor, mycket bekvämt, kimonos, stora örhängen. Väldigt lite klänning / kjol, mest byxor.
Vad kommer du komma ihåg från 2015? Första halvåret är bara blurr av jobb and utgångar i Lund. Så typ, Stockholm. Flytten. Kaosnätter och några magiska stunder.
Hur har du mått i år? Mycket dåligt, lite lycklig, trött, längtig efter något bättre, kär.



Vilket var ditt bästa köp?  Lägenheten !!! Hm vad mer ... The Sims!
Något nytt du provat? Ja att bygga mina naglar HAHA turns out att jag älskaaaar det. Livet ÄR mkt roligare med fancy naglar.



Vart har du rest?  Frankrike (Cannes), Serbien (Belgrad) and Sverigeresor till Jönköping, Skåne, Öland och Göteborg.
Tråkigaste som hänt? I somras när en nära person fick återfall i cancer. Och en natt i december. 
Har du några planer för nästa år? JA! Två Resor inbokade som jag ser sjukt mycket fram emot. Och att jobba med mig själv och att bli gladare. 
Hur tror du nästa år blir? Bättre.


2016 Jag tror inte på nyårslöften, men här är några grejer jag strävar efter i år:

  • Yoga
    Jag känner mig själv, jag kommer med största sannolikhet inte börja yoga tre dagar i veckan. Men, jag vill verkligen ge det en chans. Tror det skulle göra suuusen för min ångestproblematik and rastlöshet. 
  • Resa med Murre
    Vill SÅ SÅ gärna åka på en weekend eller en vecka med bara honom. Drömmen är NY. 
  • Lägga undan lite pengar varje månad
    Om jag nu ska kunna resa så behöver jag ju para, duh.
  • Vardagsmaxa
    Ett av de allra viktigaste målen. Jag vill känna att jag trivs med min vardag. Med jobb, att vakna på morgonen. Orka göra saker efter jobbet, ta vara på eftermiddagarna och kvällarna.
  • Fortsätta podda med Nathalie,
    Göra Hjärnknas ännu bättre
  • Välja bok framför iPhone oftare
    Framförallt vid läggdags! Jag älskar ju att läsa. Det gäller bara att få in en sån rutin. Och att fastna i underbara böcker såklart.
  • Ta hand om min kropp å mitt psyke
    Dricka mindre alkohol, inte nödvändigtvis mer sällan utan framförallt mindre mängd. TRÄNA. 
  • (Fortsätta) vara snäll mot C 
    Vi är redan fenomenala på att vara kärleksfulla och snälla mot varandra; visa uppskattning, bekräfta, be om ursäkt snabbt etc, men det finns såklart alltid saker att förbättra. Jag vill fortsätta jobba på vårt förhållande and de olikheter som skapar diskussioner and konflikter. 
  • RENSA
    Min dator, min telefon, mina prylar och framförallt min garderob. Har stört svårt för att göra mig av med grejer men jag ska. Punkt. 
  • Vårda alla mina nära relationer
    Vara lika fin mot dem som de är mot mig. Visa tacksamhet, uppskattning, krama dem ofta. Men framförallt hänga. Min kille, mina kompisar och min familj är det absolut bästa som finns, det allra viktigaste jag har och det som får alla år att bli minnesvärda. Jag älskar er.

6 kommentarer:

  1. Åhhhh asså Österlen jag får sån saknaattack!!!! <33333 LOVE U 4 EVER

    SvaraRadera
  2. Låter ändå som ett fint år och verkligen super härliga bilder!!

    SvaraRadera
  3. Åh vilket härligt inlägg och det låter väldigt bra!

    SvaraRadera
  4. Måste säga detta pga. lyssnade till er podd idag och ba: MEN FAN VAD GRYMMA TJEJER. Ni sätter ord spot on på ett sånt himla bra och okomplicerat sätt som ändå blir så igenkännbart. Aaaah så bra bra bra!

    Plz fortsätt med det ni gör - hejja er!!

    Kramis

    SvaraRadera
  5. Ska lyssna på poddis imorgon! laddat ner två avsnitt, aspepp!! och du. dra med mig på yogan då? behöver det, alternativt mindfullness!

    SvaraRadera
  6. Hej! Hur går det med dina skådespelardrömmar? ska du söka scenskolan nu i vår?

    SvaraRadera