6.22.2012

Italiensommar. Dag 1. Midsommar.

Hej på er. Jag har mycket att berätta om vad som hänt då jag varit frånvarande här. Studentfiranden, skolavslutning & världens bästa festival. Men det tar vi kanske någon annan gång. För nu ska jag berätta om och visa bilder från dag 1 i mitt älsklings-Italien. 
Åt frukost bestående av ägg, grapefruktjuice, knäckebröd med ost & fikonmarmelad samt soyayoghurt. Idag läste jag också klart Drömfakulteten av Sara Stridsberg, en bok som jag började på för månader sen, men helt glömt bort/inte hunnit med denna hektiska vår. Okej Drömfakulteten var bland det bästa jag läst. FANTASTISK bok. Läs den.
Badade.
När jag skulle äta lunch plockade jag en citron från vårt egna citronträd. Citronerna här är sjukt goda, man kan äta dom som frukt.
Ett par timmar efter lunch fick vi gäster! Här är mamma och Malin.
Bytte om till blommig midsommarklänning.
Och målade naglarna.
Jag hjälpte pappa att hacka vitlök i den starka eftermiddagssolen.
Våra gäster var en av pappas äldsta vänner Rickard och hans fru Malin. Otroligt mysiga människor. Nästan hela middagen ägnades åt att berätta om och lyssna på en historia från en födelsedagsfest dem och mina föräldrar deltagit vid för ett par år sen. Vi skrattade så att vi nästan grät och jag fick vemodsklump i magen. Det finns så sorgliga människor och relationer.
Förrätt: Caprese. Varmrätt: (som jag ej har på bild) Pasta à la vongele. Mammas favorit och min minst omtyckta. Men det var gott ändå, pasta är alltid gott om det lagas av pappa.
Fin lillebror.
Sen åt vi efterrätt: Glass med jordgubbar, och mös resten av kvällen.

1 kommentar:

  1. Jaa drömfakulteten <3
    Fan vad härligt det ser ut, och GOTT! Saknar dig redan!

    SvaraRadera