10.19.2015

Mysmåndag #1

Hej gänget!
Jag tänkte att vi kickar igång första mysmåndagen med lite tips o grejor.

1 spellista:
Jag tänkte försöka ha lite måbra-tema på de här inläggen och då passar det ju prima att dela med mig av min stora feelgood-lista! Här fyller jag kontinuerligt på med låtar som bara få mig att ja, må bra helt enkelt. Gammal disco, boyband, typiskt guilty pleasure och myspys.

1 film:
OK jag är 20 år efter i många avseenden men fram tills förra veckan hade jag aldrig sett Star Wars, så jag tog jag mig an de första tre (kronologiskt, inte sett till när de gjordes) filmerna i Murres sällskap. Älskar dom. Älskar speciellt Padmé (så power) och Yoda (originellt yas). Samt övergångarna som känns som en kass power point-presentation. De flesta av er har antagligen sett SW (eller?) men detta kan ju vara som en påminnelse i och med att den nya släpps i december!!! waaah!!!

1 serie:
Ingen lär ju ha missat detta, men Bron säsong 3 har precis börjat sändas på svt. Varje söndag! SE! Så fkn spännande. Och jag ÄLSKAR Saga. Sooo much. I början var det mest att jag tyckte hon var cool, men nu ÖMMAR jag verkligen för henne. Har ni inte sett någon säsong så finns de på netflix också. Kolla, ni kommer inte att ångra er.

1 maträtt:
Jag är inte tillräckligt belevad inom matlagningskonsten (än) för att dela med mig av massa fresh recept á la chiafrön och bönor hit och dit, men min absolut bästa grej är ju (som kanske bekant) hummus.
Köp 2 stora paket, häll i en stor behållare, ös på med olivolja/salt/peppar/citron och mixa med stavmixer till önskad konstistens. Ibland häller jag i koriander (finns att köpa fryst för typ 10 kr!) eller basilika också. MMm yummEY.

1 fin video:
Murp visade den här för mig igår: Nathalie + Johnny. Kanske JORDENS vackraste (även om Depp onekligen ser liitte sliten ut här) människor, en fin låt, en fin video. Titta lyssna o njut

1 roligt quiz:
En grej jag nog aldrig berättat är att jag väldigt ofta (i princip dagligen) gör quiz på buzzfeed. Alltså typ "Which Gossip Girl-character are you?". Mitt största triviala nöje. Här kan ni testa ett: Which female Disney character are you?

1 konversation:
"Det är synd om hipsterkillarna på Södermalm". 2 NG-skribenter chattar om SVT:s nya serie Boys. (Antagligen bara underhållande om du sett serien i sig) Tips där med, om man nu kan få tipsa om något som är pinsamt. Personligen älskar jag Boys, men tar också upp handen framför ögonen á la skämskudde-style.
Passar bra att "tipsa" om Boys på mysmåndag då avsnitten läggs upp på just måndagar.

1 youtuber:
AlexandrasGirlyTalk. Panikvackra Alexandra lägger upp videos varje måndag (!) främst inriktade på skönhet. Gillar hennes DIY:s mest.

1 sak att göra på hösten:
Bestäm en grej ni vill fokusera på, det kan vara att skriva dikter/lära er alla svenska kungar/se om alla era favoritfilmer ni hade som barn etc. Min grej är att kolla på film mer, Murre är nämligen TOKIG i film och han har verkligen lärt mig att tycka om det. Jag måste bara ta mig för att liksom sätta på en, även om jag kanske är osugen i början. Sen ska jag styrketräna också, vill bli stark igen!!!

1 en:


:-) Comedy gold.

Puss nu är veckans sämsta dag över snart!

8 kommentarer:

  1. Myyysigt!!!
    Men asså nej inte de "nya" star wars filmerna. Blir ledsen att du ser dem i "fel" ordning. Omg de gamla är sååå mycket bättre jue.... Men när ni väl ser dom gamla se till att se original och inte de som är i efterhand redigerade!!!
    Puss ser fram emot fler mysmåndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ser de gamla nu, har bara sista kvar : )
      Jag ville se de kronologiskt sett till storyn i och med att jag redan kände till de stora spoilers som skulle komma hehe men ja, håller med om att de gamla är bättre! <3

      Radera
  2. älskar när du bloggat!!!!!

    SvaraRadera
  3. Det här tycker jag ska bli en måndagstradition med inlägg :D så roligt! och duu jag har inte heller sett SW. tror jag klarar mig rätt fint dock ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trodde jag också innan jag hade sett dom! Just sayin! :)

      Radera
  4. Alltså. din blogg<3 du verkar som en sån jäklarns vettig person! hejja dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men å!!!! sånt här gör mig så glad <333

      Radera