2.25.2016

Avsnitt #8 och babbel

Hej fina ni!
Jag läste igenom mitt bloggarkiv idag #foreversentimentalperson och dog lite på hur fina kommentarer jag fått genom tiderna. Saknar att blogga frekvent, men det känns som om jag inte har så mycket att komma med, livet har varit så grått hela den här hösten och vintern. Men något har hänt de senaste veckorna. Möjliga faktorer:
- Jag har gått till en fett fin psykolog varje måndag
- Jobbet går bra och jag börjar se resultat
- Jag har inte druckit alky och nu när jag har druckit igen så har jag gjort det ansvarsfullt
- Jag har haft bättre sömnkvalitet
- DET ÄR FUCKING VÅR

Ok. Inte riktigt. Men solen säger hej igen och det gör mig till en så mycket snällare gladare person. Och nu har jag också fått en våg av framtidstro, kreativitetsrus och vill ba skapa. Det behöver inte vara bra, behöver inte vara något stort. Bara något. Ord, ett fint sms, en ny spellista, en liten text i mobilanteckningarna. Efter att jag sett grammis igår och gråtit x antal gånger till Erik Lundin, Silvana och Seinabo Sey har jag gått i musikskapartankar. Jag ba: OM man skulle ta o bli rappare kanske...

Nä gu, nån måtta får det vara på hybrisen. Men jag är glad i alla fall. Att något kommit tillbaka till mig, väckts till liv igen. Äh.



HJÄRNKNAS
Ni har väl inte missat att vårt åttonde avsnitt ligger uppe i iTunes/soundcloud/podcaster-appen? Vi pratar om det otroligt knepiga ämnet självskadebeteende. Vi har fått önskemål om att ta upp det och er önskan är vår lag MEN vi djupdyker kanske inte riktigt. Det är ett så triggande samtalsämne och väldigt svårt att prata om generellt. Men tycker ändå vi fick fram lite vettiga tankar. Lyssna! (Men stäng av om ni på minsta lilla sätt blir triggade) <3

 

Vi vill SÅ gärna att ni som lyssnar ska vara delaktiga i podden. Som vi sa i nåt avsnitt - vi vill bli ett kollektiv av psykisar. Så har ni något ni vill att ni ska prata om, en tanke, en anekdot, en fråga, VAD SOM, maila oss - hjarnknas@gmail.com. Om ni vill vara anonyma kan ni ju kommentera här på bloggen.

Apropå blogg och Hjärnknas, fick en kommentar om en önskan att Nate ska öppna sin blogg igen och vill ba slänga in en liten hint om att vi har en grej på G! HIHI någon som kan gissa vad?

3 kommentarer:

  1. Podden är SUPER!!! MEN... den är väldigt tyst, även om man har på högsta kan det vara svårt att höra! Kramis <3

    SvaraRadera
  2. enig! lyden er litt lav og musikken er VELDIG høy. men ellers utrolig fin og viktig pod :):) takk!

    SvaraRadera
  3. Hej finisar! Vi vet att ljudet är sämst haha, vi ska styra bättre utrustning framöver! tack för input <3
    /Nathalie

    SvaraRadera