5.02.2015

Mimosa, valborg och kloka beslut.

Hej gullooooos! Jag känner sån lust till att blogga nuförtiden pga ni har börjat kommentera igen, iih blir så glad, tack!

För någon helg sen kom jag hem från jobbet till en Ellen som var i gång med att göra MIMOSAS. Vi skulle nämligen se Lorentz.

Vi hade så mysigt häng hemma och sen åkte vi till Malmö för att gå på fest innan han skulle gå på scen. Hälsar på en vän (Daniel) som ba "hur var Lorentz?" jag: haha nej vi ska ju dit nu! Han: Ehh.. han har redan gått av scen. Sen följer en orimligt sorglig stund där alla i rummet fryser till som om någon har dött följt av att jag och Ellen går in på toaletten, sätter oss mot väggen i duschen och ba NEJ. NEEEJ. VAD GÖR VI NU??

Men, vi är queens som inte ville förstöra kvällen av detta sorgebesked, så vi styrde stegen mot KB, jag worked my magic och så vips stod vi å hängde med Lorentz manager som bjöd in oss till att festa med dom senare under kvällen (skryt skryt). Kvällen slutade ändå med att vi käkade falafel och åkte hem. Hahah. Så kan det gå när inte haspen är på


Samma helg, fast på söndagen, åkte jag och Murr in till Malmö för att gå på Chess in concert.

Min pappa spelade nämligen i originaluppsättningen (säger en så?) och nu, 30 år senare, var det dags igen. Det var så bra!!!!!

Kramade honom hetsigt hundra gånget, var stolt och blev tårögd när vi var tvungna att gå. Pappaaaa <3<3<3<3<3<3

En annan kväll åt jag och Ellen årets första balkongmiddag.

Mitt hjärta! Vi åt världens godaste å enklaste mat: ljummen potatissallad med rödlök, kapris, rädisor, senaps-vinägrette toppat med fetaost. MMM! Ljuvligt!

Sen har det ju varit valborg! Folkfest i Lund under 3 dagar!


Har haft det så himla roligt! Träffat vänner jag inte sett på länge, druckit öl, dansat, lekt lekar, kramats, hängt omkring på olika fester...

Men också varit lite sleten...

Ätit lite chirre för att återställa saltnivån i kroppen


Tokat med Ellen

(Tog inga bilder typ därför får ni photobooth-bonanza) Planen var att vi skulle festa igår (första maj) också men jag kände ba NEJ min kropp vill inte ha mer alkohol, det är inte värt det!! Så vi sålde våra biljetter och åt mat och kollade Astrid Lindgren-filmer istället.

Skönt att en blivit lite äldre och lite klokare!

Och vi har hunnit med en massa härligt häng med diverse härligt folk på diverse härliga platser.

Och idag är jag inte bakfull till skillnad från hälften av Lunds befolkning (mohaha) och ska fira det genom att storstäda, njuta av vädret och gosa med boyfriend. På återseende!

4 kommentarer:

  1. Härligt, vårigt, festligt, mysigt,lyckligt! jaaa och mystiskt (att det är sååå mycket godare att äta kalla potäter än varma)

    SvaraRadera
  2. men neeej, kan känna besvikelsen på missad konsert.. :((( men resten av veckan verkade ju varit kalas! vad är det för balla pärlor (?) ni har vid ögonen? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fyy den är inte kul! Det är små stenar som en klistrar fast i ansiktet, finns i både guld o silver :) Vi har köpt dom på tiger tror jag!

      Radera
    2. Nej de är från panduro! :))))

      Radera